Dela nyhet
Användbarhet – en kvalitetsdimension att uppvärdera
15 okt, 13:58 0 kommentarer

Samhällets snabba digitalisering medför att medborgare och medarbetare, med eller mot sin vilja, blir användare av digitala system för att klara sig i vardagen. Från forskning vet vi att kvaliteten på de digitala lösningarna varierar och att en vanlig brist som pekas ut är systemens användbarhet. Så behöver det inte vara.
I samband med World Usability Day den 13 november berättar experter med koppling till SIS standardisering inom Ergonomi och human factors hur de arbetar för att uppnå hög användningskvalitet i produkter och tjänster.
Agenda
- Användarcentrerad design i en tid av snabba beslut
- Säkerställande att system är användbara, säkra och effektiva i anskaffningsprocesser - God användbarhet för digitala produkter
- Liten insats gjorde stor skillnad genom metodiskt förararbete - Användbarhet i vardagen
- Vad som förenar innovation, ergonomi och tjänstedesign
Webbinariet riktar sig till dig som köper in produkter och tjänster, leder utveckling av produkter och tjänster, ansvarar för hälsa, kvalitet och säkerhet, är verksam inom kvalitetsutveckling eller arbetar med kundcentrering och usability/UX/CX.
Datum: 13 november
Tid: 12:00-13:00
Plats: Digitalt
Läs mer och anmäl dig här.